Szabat Szalom, wspólnoto judeomesjańska i Szalom, przyjacielu i przyjaciółko.
W Paraszy w Ajelech czytamy o pożegnalnych słowach Moszego przed jego śmiercią. Już w pierwszych słowach naszej Paraszy, w Devarim 31:2, czytamy:
„Potem poszedł Mojżesz i przemówił te słowa do całego Izraela, mówiąc: 'Mam dzisiaj 120 lat. Nie mogę już wychodzić ani wchodzić, a także Jałe rzekł do mnie: Nie przekroczysz tego Jordanu (rzeki Yarden).'”
Koniec cytatu.
Słowa Moszego, które wypowiedział w dniu swoich urodzin i śmierci, zostały spisane po części przez samego Moszego, a po części przez jego pisarza, który dokończył historię jego śmierci.
W judaizmie rabinistycznym uznaje się, że Mosze urodził się i zmarł 7 dnia miesiąca Adar, co jest dwunastym miesiącem. Na poparcie tego przytacza się kilka dowodów. Zobaczmy, jakie wskazówki przedstawia judaizm rabinistyczny.
Zacznijmy od Sefer Jehoszua. W Jehoszua, 4:19, czytamy:
„Lud wyszedł z Yarden 10 dnia 1 miesiąca i rozłożył się obozem w Gilgal, po wschodniej stronie Jerycha.”
Koniec cytatu. To jest zapis dnia, w którym Benei Izrael przekroczyli rzekę Yarden. Trzy dni przed przekroczeniem Jehoszua rozkazał przygotować się do tej wyprawy. W Sefer Jehoszua 1:10 czytamy:
„Wtedy Jehoszua wydał przełożonym ludu rozkaz: Przejdźcie przez obóz i nakażcie ludowi: Przygotujcie sobie żywność, bo za trzy dni przeprawicie się przez Yarden, aby wejść i zająć ziemię, którą Jałe Elohim wasz daje wam na własność.”
Koniec cytatu.
Odejmując te trzy dni od 10 dnia 1 miesiąca (miesiąca Awiv), dochodzimy do 7 dnia 1 miesiąca. W Devarim 34:8 czytamy o dniach żałoby po śmierci Moszego:
„I opłakiwali synowie Izraela Moszego na stepach moabskich przez 30 dni. Potem minęły dni płaczu i żałoby po Mosze.”
Koniec cytatu.
Odejmując 30 dni od 7 dnia 1 miesiąca, dochodzimy do 7 dnia miesiąca Adar, który w judaizmie rabinistycznym uznaje się za dzień urodzin i śmierci Moszego.
W Paraszy czytamy o wyznaczeniu Jehoszuy na następcę Moszego, który miał przeprowadzić Izrael do Ziemi Obiecanej. W Devarim 31:3 jest napisane:
„Jehoszua pójdzie przed tobą, jak zapowiedział Jałe.”
Koniec cytatu. Mosze zwraca uwagę, aby Jehoszua ufał Adonai, a nie przypisywał sobie zasług za pokonanie narodów Kananu, ponieważ to Elohim prowadził i pokonywał tych wrogów.
Saul, nasz mędrzec judeomesjański, wiedząc o relacji między światem duchowym a fizycznym, napisał w liście do wspólnoty judeomesjańskiej w Efezie, w Efezjan 6:12:
„Gdyż bój toczymy nie z krwią i z ciałem, lecz z nadziemskimi władzami, z władzami tego świata ciemności, ze złymi duchami w okręgach niebiańskich.”
Koniec cytatu.
Ahuvim ve Chaverim (umiłowani i przyjaciele), czy wierzycie w to? Ja wierzę. Wracając do Devarim 31:3, widzimy wyraźnie podkreślone słowa:
„Jałe Elohim twój sam przejdzie przed tobą.”
Koniec cytatu.
To jest lekcja dla każdego z nas. Kiedy wpadamy w konflikty z ludźmi, musimy pamiętać, że za naszymi wrogami stoją duchowe moce ciemności. W takich momentach musimy szukać pomocy u Adonai, aby On poszedł przed nami, tak jak czytamy w Torze i jak napisał Saul do wspólnoty judeomesjańskiej.
Jeśli Adonai nie pójdzie z nami, bo nie poprosimy Go o to, nie pokona ciemnych mocy w sferze duchowej, a nasze szanse na zwycięstwo przeciwko ludziom są marne, ponieważ moce duchowe są silniejsze od nas.
Ahuvim ve Chaverim, słowa Moszego do Jehoszuy w 31:7 mówią:
„Potem przywołał Mosze Jehoszuy i rzekł do niego na oczach całego Izraela: 'Bądź mocny, bądź odważny, gdyż ty wejdziesz z tym ludem do ziemi, którą Jałe przysiągł dać ich ojcom, i ty im ją oddasz w dziedziczne posiadanie.'”
Koniec cytatu.
Słowa Moszego do Jehoszuy są cieniem poselstwa wiekuistego Elohim do Jeszuy HaMaszijacha. Wiemy, że imię Jehoszua jest skróconą formą imienia Jeszua, a nasz Jehoszua w tej Paraszy jest cieniem Jeszuy HaMaszijacha. O tym mówiłem w dawniejszych wykładach, które można znaleźć na naszym YouTube.
Poselstwo, o którym mowa w 31:7, uczy nas, że Jeszua HaMaszijach jest naszym duchowym przywódcą, walczącym w naszym imieniu przeciwko upadłym aniołom i demonom, aby pomóc nam w duchowej wojnie.
Izrael od samego początku swojego istnienia był atakowany. Naród Izraela ma za zadanie pokazać drogę do Olam Haba (świata przyszłego). Zawsze będą ludzie, którzy będą walczyć z Izraelem, próbując zniszczyć jego poselstwo.
Walcząc z Izraelem, wrogowie próbują również zniszczyć Adonai Eloheynu, Boga Izraela, i usunąć Jego obecność z ziemi, którą wybrał dla swojego ludu. Ale to jest tylko fizyczny znak duchowej rzeczywistości. My także jesteśmy częścią tej wielkiej wojny. Każde wsparcie dla Izraela, modlitwa czy wsparcie finansowe dla izraelskich żołnierzy (zwłaszcza tych, którzy wierzą w Jeszua), jest wkładem w duchową walkę.
Ahuvim ve Chaverim, kiedy patrzymy na Izrael, od jego powstania aż do dzisiaj, widzimy nieustanną walkę o przetrwanie. To jest walka duchowa. Wszystkie fizyczne konflikty, które widzimy, są tylko manifestacją duchowej wojny.
Walcząc z mocami ciemności, musimy pamiętać, że tylko z pomocą Adonai możemy odnieść zwycięstwo. Nasza relacja z Jeszua HaMaszijach jest kluczowa, bo bez niej nie mamy szans w walce z siłami ciemności.
Jak zostało zapisane w Hitgalut (Objawieniu) 12:17:
„I zawrzał smok gniewem na niewiastę, i odszedł, aby podjąć walkę z resztą jej potomstwa, które strzeże przykazań Bożych i trwa przy świadectwie o Jeszua.”
Koniec cytatu. Niewiasta to oczywiście Izrael, a smok to siły ciemności, które chcą zniszczyć Izrael i Boga Izraela.
W dzisiejszym Izraelu widzimy spełnienie tych słów. Każda modlitwa za Izrael, każde wsparcie finansowe dla izraelskich żołnierzy to wkład w duchową wojnę, której świadkami jesteśmy każdego dnia.
A to, co widzimy na świecie, to tylko wymiar fizyczny. Dziś jest wielu nauczycieli, reporterów i ludzi, którzy głoszą różne antyizraelskie nauki. Zauważcie, jak wiele tego jest. Oni nie rozumieją, że to jest tylko fizyczny znak duchowej rzeczywistości – wielkiej wojny duchowej, której my, jako istoty fizyczne, nie widzimy.
Zwróćmy uwagę na ten pasuk, który mówi o nas. Jesteśmy resztką Izraela. Co robimy? Strzeżemy czego? Jak widać, strzeżemy przykazań Bożych Tory i trwamy przy świadectwie o Jeszua. Innymi słowy, jesteśmy Shomrim Mitzvot Elohim (Strażnikami Przykazań Bożych). Po polsku oznacza to, że jesteśmy tymi, którzy strzegą przykazań Bożych, ponieważ trwamy przy świadectwie o Jeszua. Wierzymy w Jeszua i trwamy przy Jego świadectwie.
Wojna, która toczy się przed końcem świata, od początku powstania Izraela jako narodu, to nic innego jak walka o zniszczenie czego? Derech Elohim (Drogi Bożej). To próba zniszczenia drogi naszego wiecznego Ojca, drogi, która prowadzi do czego? Do zbawienia, dokładnie tak! Droga, którą Adonai przekazał Izraelowi, prowadzi do zbawienia oraz – co równie ważne – do uświęcenia. Pamiętajmy, nasze życie musi być uświęcone. W przykazaniach Adonai pokazuje nam, jak uświęcić nasze życie, abyśmy mogli być gotowi na Olam Haba (świat przyszły).
Posłuszeństwo według przykazań Bożych jest drogą naszego Elohim, to Jego ścieżka. Wracając do Devarim 31:9, czytamy:
„Wajchtow Mosze et ha-Torah” (I spisał Mojżesz tę Torę) i dał ją kapłanom, synom Lewiego, którzy noszą skrzynię przymierza Jałe, i starszym Izraela.
„Wajchtow” – spisał Mojżesz. To bardzo ważne, byśmy zauważyli, że tu pojawia się Alef-Taw – ci, którzy znają hebrajski, wiedzą, że Alef-Taw jest cichym wskaźnikiem, którego nie można przetłumaczyć. To oznacza coś bardzo ważnego. Jest napisane „et ha-Torah” – Mojżesz spisał tę Torę, a nie inną. To znaczy, że mamy zwrócić uwagę na tę właśnie Torę.
Pisarz, który kończy pisanie Piątej Księgi Mojżeszowej, Devarim, obserwując ostatnie wydarzenia, dodaje oświadczenie, że to Mosze spisał całą Torę, oczywiście pomijając tę końcówkę, gdzie pisarz musiał dopisać, jak wyglądała jego śmierć i jak Mosze umarł. W ten sposób pisarz uwiarygodnił autorstwo Tory, że jej autorem jest nikt inny, jak Mosze.
Pytanie: czy ty wierzysz w to, czy nie?
Jeszua, odnosząc się do tej właśnie Tory, którą spisał Mosze, do tych przykazań, rzekł w Besorze Matitjachu 23:2:
„Na mównicy Mojżesza zasiedli uczeni w piśmie i faryzeusze. Wszystko więc, cokolwiek by wam powiedzieli, czyńcie i zachowujcie, ale według uczynków ich nie postępujcie, mówią bowiem, ale nie czynią.”
Koniec cytatu.
Jeszua wskazuje tutaj swoim palcem na ten tekst i mówi do swoich uczniów, że mają zachowywać wszystko, co jest powiedziane z mównicy Mojżesza. Bima – to jest ta mównica, z której czyta się zwoje Tory i mówi się o tym, co Tora uczy.
Jeśli więc ty, przyjacielu lub przyjaciółko, czynisz Jeszua swoim Panem, słuchaj go, bo on te słowa kieruje do swoich uczniów.
Szaul, nasz judeomesjański mędrzec, kontynuował to samo poselstwo i napisał do wspólnoty judeomesjańskiej w Efezjan 2:8:
„Łaską bowiem jesteście zbawieni przez wiarę, i to nie z was, jest to dar Boga, nie z uczynków, aby nikt się nie chlubił. Jesteśmy bowiem Jego dziełem, stworzeni w Mesjaszu Jeszua do dobrych uczynków, które Bóg, Elohim, wcześniej przygotował, abyśmy w nich postępowali.”
Koniec cytatu.
Wow. Wow, wow, wow. Coś takiego to jest – nasz Bóg, nasz Elohim, wcześniej przygotował te dobre uczynki, abyśmy w nich postępowali. To jest liczba mnoga, że mamy w tych rzeczach postępować.
Jak myślicie? Zobaczcie, to są słowa, które potwierdzają co? Tak jak Jeszua rzekł: "Czyńcie i zachowujcie wszystko, co było mówione z mównicy Mojżesza", inaczej mówiąc, Tory. Co Elohim przygotował wcześniej w Torze, teraz Szaul powtarza to samo poselstwo, mówiąc, abyśmy postępowali w tych dobrych uczynkach. Tak, to jest dla nas HaDerech – droga, którą jesteśmy zbawieni z łaski. Po zbawieniu z łaski mamy iść drogą Jeszua HaMaszijacha, drogą naszego Elohim. Tora jest tą drogą.
Jednak na tej HaDerech – tej drodze, mamy wielkie zastępy mocy ciemności, które walczą z nami. Już od początku stworzenia świata te moce ciemności demonstrowały swoją moc i walczyły z Adonai i Jego drogą. Niestety, skutki tej walki okazały się bardzo tragiczne dla ludzkości.
Zobaczmy jeden fakt z Księgi Bereszit. W trzecim rozdziale, pierwszym pasuku, mamy pokazane, jak podstępnie działa szatan ze swoimi upadłymi aniołami. Cytuję:
„A wąż był bardziej przebiegły niż wszystkie zwierzęta polne, które Jałe Elohim uczynił. Powiedział on do kobiety: 'Czy Bóg rzeczywiście powiedział, że nie wolno wam jeść ze wszystkich drzew tego ogrodu?'”
Koniec cytatu.
W tym miejscu szatan użył węża, aby przez niego przekazać swoje poselstwo zwiedzenia. Przed upadkiem człowieka ludzie mogli komunikować się ze zwierzętami, i tak będzie w wieczności. Nasza komunikacja ze zwierzętami będzie jak międzyludzka – będziemy mogli rozmawiać ze zwierzętami, ptakami, rybami – tak jak teraz z ludźmi. To było przed upadkiem.
W tym miejscu szatan użył węża, aby przekazać swoje zwodnicze poselstwo. Chawa i Adam niestety nie zwrócili się do Adonai po radę, co On ma na ten temat do powiedzenia. Zaufali wężowi, spodziewając się, że otrzymają od niego głębszą prawdę, większą niż tę, którą przekazał Elohim. Posłuchali więc węża, a jego poselstwo miało na celu co? Kwestionowanie Słowa Bożego – czy rzeczywiście jest ono prawdą, absolutną prawdą?
Wszyscy wiemy, jak tragicznie to się skończyło. Nasi pierwsi rodzice niestety woleli zaufać zmodyfikowanemu poselstwu niż Słowu Bożemu.
Ahuvim ve Chaverim (Umiłowani i przyjaciele), moce ciemności w służbie szatana do dziś dnia działają w ten sam sposób – kwestionują, czy zbawienie z łaski jest prawdziwe i czy możemy ufać Słowu Bożemu. Szatan, Jeszua i Szaul, nasz judeomesjański mędrzec, wszyscy przekazują to samo poselstwo – aby czynić i zachowywać uczynki Tory, które są przekazywane z Bimy, czyli mównicy Mojżeszowej, a które wcześniej przygotował Elohim, abyśmy w nich postępowali.
Jak Ty to odbierasz, przyjacielu i przyjaciółko? Czy trzymasz się tych słów, które przekazał nam Bóg w Torze? Nasz Elohim przez proroków wzywał, abyśmy wrócili do Tory. Jeszua powiedział: „Opamiętajcie się”, czyli wróćcie do Tory. Zachowujcie to, co jest powiedziane na Bimie, na mównicy Mojżeszowej. Co mówi Mojżesz z Tory, co mówi Szaul? Po otrzymaniu zbawienia z łaski mamy postępować w tych uczynkach, które wcześniej przygotowano w Torze.
Czy Ty postępujesz tą drogą, czy raczej słuchasz zwodniczych teologii, które mówią: „Nie, nie musisz”? Jak jest w Twoim życiu?
Szatan zrobi wszystko, aby przekonać Ciebie i wszystkich wierzących, żeby nie zachowywali przykazań Bożych. To jest taki sam test, jak w ogrodzie Eden. Pytanie brzmi, jak on to czyni?
Całe chrześcijaństwo do dziś dnia trzyma się teologii Kościoła rzymskokatolickiego. Ci, którzy zaprotestowali wewnątrz chrześcijaństwa przeciwko katolickiemu Kościołowi, wybierają z tej teologii tylko to, co im odpowiada, czyli co „łechce ich ucho”. Dam Wam mały przykład. Kościół rzymskokatolicki uczy, aby przestrzegać Dzień Święty. Mówią: „Pamiętaj, abyś Dzień Święty święcił”. To jest jedno z ich dziesięciu przykazań. Ale kiedy otworzysz Biblię Tysiąclecia, ich Biblię, tam w dziesięciu przykazaniach napisano: „Pamiętaj, abyś święcił Dzień Szabatu” – siódmy dzień, sobotę.
Zobaczcie, manipulują słowem Bożym, mówiąc: „Pamiętaj, abyś Dzień Święty święcił”. To jest tylko jeden przykład z wielu. Zmanipulowali całe dziesięć przykazań – drugie usunęli zupełnie, bo przecież mają figury i obrazy, którym oddają cześć, przed którymi klękają.
Innymi słowy, zobaczcie, jak Słowo Boże jest manipulowane. To jest zwiedzenie szatańskie – szatan używa ludzi, aby co? Czy naprawdę Bóg powiedział, abyś zachowywał Torę? Czy naprawdę Bóg powiedział, abyś zachowywał Szabat? Abyś jadł tylko czyste pokarmy? Abyś nosił tefilin albo zakładał mezuzę?
Szatan, podobnie jak w Edenie, używa manipulacji, aby zmienić Słowo Boże. Psychologia grecka, rozwijana do dziś w wielu krajach, wykonuje to samo dzieło – manipulując Słowem Bożym tak, jak to uczynił szatan w Edenie.
Chciałbym Wam pokazać przykład profesora Marcina Majewskiego. Poszukajcie jego wykłady na YouTube, zobaczcie to wideo, zwróćcie uwagę na czas – 6 minuta, 47 sekunda. W tym momencie mówi o stworzeniu. Nie powiem Wam, co mówi – zobaczcie sami. Profesor Majewski to katolicki profesor, który uczy na uniwersytecie w Polsce. Ma wielką serię wykładów i mówi mądrze, ale tym samym dyskwalifikuje wierność Słowu Bożemu.
Podsumowując, widzimy, że to, co dzieje się dzisiaj, to nic nowego. Zwiedzenie dni ostatnich jest tak stare, jak świat. Naukowcy Biblii, tacy jak ten profesor, stoją w szeregach tego zwiedzenia, aby zwodzić armię wierzących.
Ahuvim ve Chaverim, w Devarim 31:8, w naszej Paraszy, czytamy:
„Jałe sam pójdzie przed tobą i będzie z tobą, nie zawiedzie cię i nie opuści, nie bój się więc i nie trwóż.”
Koniec cytatu.
To są słowa, które Mosze mówił w imieniu Adonai do Jehoszuy. I to są słowa, które chcę, aby każdy z nas przyjął do swojego serca. Powtarzam je raz jeszcze:
„Jałe sam pójdzie przed tobą i będzie z tobą, nie zawiedzie cię i nie opuści, nie bój się więc i nie trwóż.”
Nie bój się tego, co mówi rodzina, co mówią znajomi, co mówią ludzie z kościoła lub zgromadzenia, do którego należałeś. Słuchaj Adonai, wybierz to, co On mówi. Nie bój się zwodzicieli.
Wiecie, nasz judeomesjański mędrzec Shaul w swojej mądrości, wiedząc, o co tu chodzi w tym wielkim boju, w tych zwiedzeniach, napisał do swego ucznia, do Tymoteusza. W drugim liście do Tymoteusza, w trzecim rozdziale, w trzynastym wersecie, Shaul pisze, cytuję: “Lecz ludzie źli i zwodziciele coraz bardziej będą brnąć w zło, błądząc i innych wprowadzając w błąd. Ty zaś trwaj w tym, czego się nauczyłeś i co ci powierzono, wiedząc, od kogo się tego nauczyłeś. I ponieważ od dziecka znasz Pisma Święte, które cię mogą uczynić mądrym ku zbawieniu przez wiarę, która jest w Jeszua HaMeszija. Całe Pismo jest natchnione przez Boga i pożyteczne do nauki, do napominania, do poprawiania, do wychowywania w sprawiedliwości, aby człowiek Boży był doskonały, do wszelkiego dobrego dzieła w pełni przygotowany.” Koniec cytatu.
Zauważcie, Shaul, judeomesjański mężczyzna, który wyszedł z najwyższej szkoły, jaka była w tym czasie w judaizmie, mówi wyraźnie: “Całe Pismo jest natchnione przez Boga i pożyteczne do nauki, do napominania, do poprawiania, do wychowywania w sprawiedliwości.” W sprawiedliwości, czyli postępowania według przykazań Bożych. A chubim, weźcie sobie do serca zwiedzenia, które są dzisiaj na świecie. To są dni ostatnie, ataki, które atakują co? Dyskwalifikują Słowo Boże. Już nie tylko manipulują przykazaniami, to już nie tylko to. To idzie dalej. Jest dyskwalifikacja wierności Słowa Bożego. Mało tego, dyskwalifikacja autentyczności tego, kim jest nasz Bóg. Mało tego, jest dyskwalifikacja pośród ludzi wierzących, takich jak ten profesor i inni profesorowie. Jest dyskwalifikacja poselstwa i charakteru Jeszua HaMeszija.
Mamy mało czasu. Za około miesiąc mamy Jom Teruah, które wskazuje na powtórne przyjście Jeszua HaMeszija. W roku przygotowujemy się przed Jom Teruah, tak aby być godnym powitania Jeszua HaMeszija. Zauważcie te ostatnie dni, które wygłosiłem na ostatniej konferencji w Skorzęcinie. I właśnie na to, co dzisiaj Wam pokazuję, a jeszcze więcej będę chciał Wam pokazać. Zauważcie to, zróbcie teszuwa, opamiętajcie się. Wróćcie do HaDerech Adonai, która jest pokazana, do Drogi Adonai. Pokazana nam przez proroków, przez Jeszua i przez Shaula, naszego judeomesjańskiego mędrca. Szalom, szalom.